Skip navigation
Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://rid.unrn.edu.ar/handle/20.500.12049/12438

Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorLorenzo, María Gabriela-
dc.contributor.authorQuintero, Teresa-
dc.contributor.authorFarré, Andrea Soledad-
dc.date.accessioned2024-12-18T14:53:01Z-
dc.date.available2024-12-18T14:53:01Z-
dc.date.issued2024-09-30-
dc.identifier.citationLorenzo, M. G., Quintero, T. y Farré, A. S. (2024). The Role of History of Science in Enhancing Physics and Chemistry Education. En: Marco Di Mauro, Luigi Romano, Valeria Zanini (Eds.) Proceedings of the 43rd Annual Conference (pp. 469-479). Padova: University Press. ISBN: 978-88-6887-256-4. https://doi.org/10.6093/978-88-6887-256-4es_ES
dc.identifier.isbn978-88-6887-256-4es_ES
dc.identifier.otherhttp://www.fedoabooks.unina.it/index.php/fedoapress/catalog/book/579es_ES
dc.identifier.urihttp://rid.unrn.edu.ar/handle/20.500.12049/12438-
dc.format.extentp. 469-479es_ES
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherUniversity Presses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/-
dc.titleThe Role of History of Science in Enhancing Physics and Chemistry Educationes_ES
dc.typeParte de libroes_ES
dc.rights.licenseCreative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)-
dc.description.filiationLorenzo, María Gabriela, Universidad de Buenos Aires. Facultad de Farmacia y Bioquímica. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (CONICET). Buenos Aires; Argentina.es_ES
dc.description.filiationQuintero, Teresa, Universidad Nacional de Río Cuarto, Facultad de Ciencias Exactas, Fco-Qcas y Naturales, Argentinaes_ES
dc.description.filiationFarré, Andrea Soledad. Universidad Nacional de Río Negro. Río Negro; Argentina.es_ES
dc.subject.keywordScientific Knowledgees_ES
dc.subject.keywordExternal Representations Developmentes_ES
dc.subject.keywordThermodynamicses_ES
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersiones_ES
dc.subject.materiaPedagogía y Didácticaes_ES
dc.origin.lugarDesarrolloUniversidad Nacional de Río Negro, Laboratorio de Investigación en Didáctica de las Cs. Naturales (LIDCiN)es_ES
dc.description.resumenContemporary education research underscores the significance of integrating historical insights into university-level Physics and Chemistry instruction. Traditional pedagogical approaches, rooted in a static 20th-century view of science, are being challenged. This study explores the dynamic nature of scientific knowledge by investigating the historical evolution of key concepts in these disciplines. By understanding the parallelism between historical knowledge construction and students’ own learning experiences, it aims to address their learning challenges. Emphasising metascientific knowledge and the dynamic character of science, the findings advocate for the incorporation of historical perspectives to enrich comprehension and improve educational practices in these fields. Future research in this area holds the potential to further enhance science education at the university leveles_ES
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.6093/978-88-6887-256-4-
Aparece en las colecciones: Partes de libros

Archivos en este ítem:
Archivo Descripción Tamaño Formato  
2024 - Lorenzo, Quintero y Farré- Proccedings Italia.pdf593,48 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir

Este documento es resultado del financiamiento otorgado por el Estado Nacional, por lo tanto queda sujeto al cumplimiento de la Ley N° 26.899


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons