Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://rid.unrn.edu.ar/handle/20.500.12049/5759
Título: | Nuevas prácticas en la docencia universitaria: del modelo de profesor al de docente-tutor (Programa de Innovación Pedagógica, Geología, Universidad Nacional de Río Negro) |
Autor(es): | Gómez, Ricardo Ernesto Calderón, Martín Ezequiel Báez, Alejandro David Canale, Nerina Diez, María Angélica |
Fecha de publicación: | 2017 |
Es parte de: | Simposio "Mirando al Futuro" - XX Congreso Geológico Argentina |
Resumen: | This work addresses the figure of professor-tutor, in replacement of the model of professor that predominates in the universities, from the educational trajectories of a group of professors beginners of the Licenciatura en Geología and Paleontología of the UNRN. Were recovered their trajectories as a framework that underlies their teaching practices, usually unconsciously, and which constitute a factor of expectations and tensions that they experience in teaching. A qualitative approach was followed, focusing on two techniques of great wealth in educational research: autobiographies and interviews, both focused on the trajectory of these professors-tutor. |
URI: | http://rid.unrn.edu.ar/handle/20.500.12049/5759 |
Aparece en las colecciones: | Objetos de conferencia |
Archivos en este ítem:
Archivo | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
Gómez et al. Modelos Docentes-CGA2017.pdf | 256,77 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Este documento es resultado del financiamiento otorgado por el Estado Nacional, por lo tanto queda sujeto al cumplimiento de la Ley N° 26.899
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons