Skip navigation
Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://rid.unrn.edu.ar/handle/20.500.12049/8585

Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorDiez, María Angélica-
dc.contributor.authorCasadio, Silvio Alberto-
dc.contributor.authorRomero, Virginia-
dc.contributor.authorBrezina, Soledad Silvana-
dc.date.accessioned2022-04-06T14:15:45Z-
dc.date.available2022-04-06T14:15:45Z-
dc.date.issued2018-11-26-
dc.identifier.otherhttps://sedimentologia.org.ar/ras/XVIRAS.pdfes_ES
dc.identifier.urihttp://rid.unrn.edu.ar/handle/20.500.12049/8585-
dc.descriptionResumen publicado en el Libro de Resúmenes de la XVI Reunión Argentina de Sedimentología: Sedimentología Sin Frontera. Ed.: Alejandro David Báez y Ricardo Gómez.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.relation.urihttps://www.sedimentologia.org.ar/spa/xvi-ras/es_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/-
dc.titleAcademic multiple communication in geosciences: innovation and curricular transversality at the Universidad Nacional de Río Negroes_ES
dc.typeObjeto de conferenciaes_ES
dc.rights.licenseCreative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)-
dc.description.filiationDiez, María Angélica. Universidad Nacional de Río Negro, Instituto de Investigación en Paleobiología y Geología. Río Negro, Argentina.es_ES
dc.description.filiationCasadío, Silvio Alberto. Universidad Nacional de Rio Negro. Río Negro, Argentina.es_ES
dc.description.filiationRomero, Virginia. Universidad Nacional de Rio Negro. Río Negro, Argentina.es_ES
dc.description.filiationBrezina, Soledad Silvana. Universidad Nacional de Rio Negro. Río Negro, Argentina.es_ES
dc.subject.keywordAcademic Reading and Writinges_ES
dc.subject.keywordGeologyes_ES
dc.subject.keywordtransversalityes_ES
dc.subject.keywordtransdisciplinares_ES
dc.subject.keywordmultiple communicationes_ES
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES
dc.subject.materiaCiencias Socialeses_ES
dc.subject.materiaCiencias Exactas y Naturaleses_ES
dc.origin.lugarDesarrolloUniversidad Nacional de Río Negroes_ES
dc.description.resumenThe Universidad Nacional de Río Negro -Argentina- offers a BSc program in Geology, with a staff including mainly researchers and graduate scholars affiliated to the Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (CONICET). The average age of staff is under forty years old, and it is a group very proactive in pedagogical innovation. This work deals with transversality across three of the courses offered, i.e. Academic Reading and Writing (ILEA), Introduction to Geology and Workshop on Methodolgy in Geology and Paleontology I. These courses are analyzed in the light of the pedagogical ideas set forth at the beginning of the program in 2010 and the curricular reform initiated in 2016. An important aspect is skills and, related to these, the building of knowledge --in replacement of a content-focused approach-- strengthening transversality and a transdisciplinar perspective. The work is a case-study based on the teaching practice analyzed by the staff itself. It renders results contributing towards curricular transversality among areas and stresses multiple communication skills, circularity of knowledge, generation of logical and argumentative thought, creativity development and autonomy of the learning process.es_ES
dc.relation.journalTitleXVI Reunión Argentina de Sedimentologíaes_ES
dc.type.subtypeResumenes_ES
Aparece en las colecciones: Objetos de conferencia

Archivos en este ítem:
Archivo Descripción Tamaño Formato  
XVIRAS.pdf1,14 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir

Este documento es resultado del financiamiento otorgado por el Estado Nacional, por lo tanto queda sujeto al cumplimiento de la Ley N° 26.899


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons