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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorNicoletti, María Andrea-
dc.contributor.authorBarelli, Ana Inés-
dc.date.accessioned2020-05-07T14:33:03Z-
dc.date.available2020-05-07T14:33:03Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationBarelli, Ana I. y Nicoletti, María A. (2019). Pertenencia y exclusión social en Bariloche en clave devocional (1907-2017). Universidad Austral de Chile; Revista Austral de Ciencias Sociales; 36; 69-95.es_ES
dc.identifier.issn0717-3202es_ES
dc.identifier.otherhttps://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=7355436-
dc.identifier.otherhttp://revistas.uach.cl/index.php/racs/article/view/5674-
dc.identifier.urihttps://rid.unrn.edu.ar/jspui/handle/20.500.12049/4835-
dc.description.abstractThis work intends to analyze actions of belonging and logic of social exclusion in San Carlos de Bariloche from the first Marian invocation in the village: The Immaculate Conception (1907) from their processions and pilgrimages in the city. The Immaculate Conception was the saint patron of the first chapel, founded by the Salesians and the business elitechilenaeuropean belonging to organic Catholicism. The processions of the "founding" Immaculate, marked territoriality from 1925 at the center of the city and the Lake. Towards the 1990s the community of Paraguayan migrants moved to Bariloche an Immaculate under the patronage of Caacupé. This "Migrant Immaculate” with anstrong popular imprint, played through these pilgrimages a differential, peripheral and far away space from the tourist circuit of the "founding" Immaculate, resignifying through their religious practices the "paraguayidad" of this community in the far south.es_ES
dc.format.extentp. 69-95es_ES
dc.format.mediumdigitales_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherUniversidad Austral de Chilees_ES
dc.titlePertenencia y exclusión social en Bariloche en clave devocional (1907-2017)es_ES
dc.typeArticuloes_ES
dc.rights.licensehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/es_ES
dc.description.filiationFil: Nicoletti, María A. Universidad Nacional de Río Negro. Instituto de Investigaciones en Diversidad Cultural y Procesos de Cambio; Argentinaes_ES
dc.description.filiationFil: Nicoletti, María A. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina.es_ES
dc.description.filiationFil: Barelli, Ana I. Universidad Nacional de Río Negro. Instituto de Investigaciones en Diversidad Cultural y Procesos de Cambio; Argentinaes_ES
dc.description.filiationFil: Barelli, Ana I. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas; Argentina.es_ES
dc.subject.keywordBarilochees_ES
dc.subject.keywordDevocioneses_ES
dc.subject.keywordMarianases_ES
dc.subject.keywordAraucaníaes_ES
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersiones_ES
dc.subject.materiaHumanidadeses_ES
dc.origin.lugarDesarrolloUniversidad Nacional de Río Negro. Instituto de Investigaciones en Diversidad Cultural y Procesos de Cambioes_ES
dc.origin.lugarDesarrolloCONICETes_ES
dc.relation.journalissue36es_ES
dc.description.reviewtruees_ES
dc.description.resumenEste trabajo se propone analizar acciones de pertenencia y lógicas de exclusión social en San Carlos de Bariloche a partir de la primera advocación mariana elegida en el poblado: la Inmaculada Concepción (1907) desde sus procesiones y peregrinaciones en la ciudad.es_ES
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.4206/rev.austral.cienc.soc.2019.n36-04-
dc.relation.journalTitleRevista Austral de Ciencias Socialeses_ES
Aparece en las colecciones: Artículos

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